Έχω την εντύπωση ότι έχει παρερμηνευθεί η λέξη δικαίωμα και έχει αλλάξει η έννοιά της.
Πάω να βγάλω μια φωτογραφία στην λίμνη Υλίκη όπου το νερό έχει λιγοστέψει, για να γράψω εδώ ένα θεματάκι για την λειψυδρία.
Ξαφνικά βρίσκομαι σε ένα όμορφο μέρος και σκέφτηκα ότι προσφέρεται για ξεχειμώνιασμα μελισσοκομείου. Υπάρχει κοντά νερό, είναι φυλαγμένο από τον βοριά και έχει εύκολη πρόσβαση.
Όμως λίγο πιό πέρα … τσούπ δυό παλιοκυψέλες ως "σημάδια".
Ή μήπως ήταν παρατημένες;
Που να ξέρω;
Αυτή η νοοτροπία με έχει εκνευρίσει.
Ο κάθε μελισσοκόμος νομίζει πως έχει το δικαίωμα να "πιάνει" μέρη.
Αφήνει κάπου μια σάπια παλιά κυψέλη και έτσι κανένας άλλος δεν έχει δικαίωμα να βάλει εκεί τα δικά του.
Φέτος πήρα τις πρώτες μου κυψέλες και δεν είχα που να τις βάλω. Όπου έβρισκα κάποιο κατάλληλο απάγκιο μέρος κάποιος είχε παρατήσει εκεί άδειες παλιές κυψέλες. Το αστείο είναι ότι ακόμα κανείς δεν έβαλε εκεί μελίσσια, ούτε αυτός που είχε σημαδέψει το μέρος.
Αν λοιπόν του χρόνου βάλω τις δικές μου, αυτός θα έχει την απαίτηση να τις βγάλω από εκεί;
Μπορώ να διώξω κάποιον από την παραλία γιατί ξαπλώνει εκεί που πέρυσι ξάπλωνα εγώ;
Μπορώ να διώξω κάποιον γιατί ψαρεύει εκεί που πέρυσι ψάρευα εγώ;
Μπορώ να διώξω κάποιον γιατί παρκάρισε εκεί που παρκάρω εγώ;
Μπορώ να διώξω κάποιον γιατί κυνηγάει εκεί που πέρυσι κυνηγούσα εγώ;
… ο κατάλογος είναι ατελείωτος….
Ο δημόσιος χώρος κύριοι ανήκει σε όλους και είναι αυτό που λέμε "όποιος προλάβει".
Δηλαδή μπορεί κάποιος να σημαδέψει 20 μέρη, και να πάει τα μελίσσια του μόνον σε ένα από αυτά, όποιο του κάνει κέφι, και τα υπόλοιπα 19 μέρη να μείνουν ανεκμετάλλευτα;
Και αν κάποιος το κάνει αυτό από κακοήθεια; Έτσι για να μην έχει κανέναν άλλον μελισσοκόμο σε απόσταση 5 χλμ;
Μια φορά πήγαινα στην Τήνο, και στο καράβι όλοι κάνανε βόλτες αλλά είχαν πιάσει από μια καρέκλα αφήνοντας απάνω της κάτι. Πχ ένα σακάκι, μια τσάντα, μια εφημερίδα, ή και τίποτα, απλά ο άλλος σου έλεγε με βλοσυρό ύφος και μακρόσυρτη φωνή: "Πιασμένηηηηηη".
Πιασμένη είναι η καρέκλα που πιάνει ο κώλος σου και μόνον αυτή, του είπα. Έτσι και σηκώθηκες από την καρέκλα, τότε μπορεί να καθίσει κάποιος άλλος ταλαίπωρος. Άλλωστε και αυτός πλήρωσε το ίδιο εισιτήριο με εσένα.
Δηλαδή θέλει να είναι όρθιος και να κάνει περατζάδα στο καράβι, αλλά και να υπάρχει καβάτζα μια καρέκλα, μήπως και θελήσει να καθίσει. Εσύ να μην καθίσεις λίγο να ξεκουραστείς, για να μην του πάρεις την καβάτζα.
Έτσι και στην μελισσοκομία, κάποιοι έχουν παρεξηγήσει την έννοια της "δημόσιας Γής" και νομίζουν πως έχουν δικαιώματα … πως μπορούν να την "πιάσουν".
Άλλωστε και οι καταπατήσεις κάπως έτσι δεν έχουν γίνει;
Στα νησιά, ακόμα και τα βουνά και οι γκρεμοί είναι ιδιοκτησίες … και γιατί;
Γιατί εδώ –σου λέει- βόσκαγε ο παππούς του παππού μου τα γίδια του.
Τι του λές τώρα;
Αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα…
7 σχόλια:
Σωστός.Μαζί σου φίλε.
Παναγιωτη ναι μεν αλλα!!!
Σκεψου το πιο απλο απο ολα: Εχεις βαλει σημαδια για να μεταφερεις τα μελισσια σου στην θεση που βρηκες στην υλικη και εγω τα αγνοω. βαζω διπλα στα σημαδια σου τα δικα μου. Εσυ τι κανεις ; Καλως ή κακως αυτη ειναι πρακτικη που ακολουθουν χρονια τωρα οι μελισσοκομοι. Σαφως και καποιοι θα σημαδεψουν 2 η περισσοτερα μερη. Γιατι; διοτι πολυ απλα την ανοιξη καταστρωνεις σχεδια για την μελισσοκομικη σου χρονια και παντα θελεις να εχεις ενναλακτικες λυσεις. Αν δεν δωσει ο ελατος θα ψαχνεις αυτη την ωρα μερος για τα θυμαρια; αν δεν παει ο καμπος και δινει το πευκο που θα βρεις μερος μεσα στον Αυγουστο; κ.ο.κ. - Των φρονιμων τα παιδια...
Οταν παλιωσεις και εσυ τοτε θα συμβιβαστεις με τις πρακτικες που ακολουθουν ολοι. Βεβαια σαπια κυψελη χωρις εστω την ενδειξη φρεσκων φυλλων στο καπακι δεν θεωρειται αξιοπιστο σημαδι . Εκει το ρισκαρεις και βλεπεις...
Φυσικα και δεν θεωρω ηθικο και σωστο αυτο που κανουν να γεμιζουν αναιτια τον τοπο σημαδια αλλα ... αυτοι ειναι οι κανονες του παχνιδιου αν θελησεις να πας κοντρα σπας τα μουτρα σου ενω οι αλλοι γελουν μαζι σου!
Γειά σου Γιάννη. Εύχομαι να είσαι καλά :)
Αν κάποιος βάλει σημάδι με κανονική κυψέλη με πληθυσμό, τότε είμαι υποχρεωμένος από τον νόμο και το φιλότιμο, να στήσω το μελισσοκομείο μου τουλάχιστον 80 - 100 μέτρα πιό πέρα. Άλλωστε εκεί στηρίζεται και το φαινόμενο "πιάνω το μέρος μέ μιά κυψέλη". Αλλά να είναι κανονική κυψέλη. Ζωντανή !!!
Δεν δέχομαι όμως να σκορπίζει σε καλά μέρη όσα κασόνια έχει για πέταμα, για να έχει τα μέρη αυτά "καβάτζα" μήπως και κάποτε τα χρειαστεί. Με καταλαβαίνεις;
Αν το "σημάδι" έχει μέσα και πληθυσμό, τότε σημαίνει πως ο άλλος πράγματι ενδιαφέρεται για το μέρος, οπότε εντάξει.
Και εγώ θα προσπαθήσω να ορίσω κάποιες περιοχές, αλλά θά έχω κανονικά μελίσσια (έστω και ένα) και όχι "βάλε μωρέ εκεί κανα κασόνι, και βλέπουμε"
Όχι κατάχρηση των δικαιωμάτων, γιατί όταν ασκείς το δικαίωμά σου περισσότερο από όσο δικαιούσαι, τότε καταπατάς το δικαίωμα του άλλου, και τότε δυστυχώς αρχίζουν εχθροπραξίες όπως αυτές στην Πελοπόννησο.
Και άμα ξεκινήσουν οι εχθροπραξίες ... παίρνει η μπάλα και άλλους που δεν φταίνε, κάτι σαν την λεηλασία ένα πράγμα.
Χαίρομαι που τα λέμε, έστω και διαδικτυακά.
Να συμπληρώσω ... ο λόγος που επιμένω για ζωντανές κυψέλες είναι δεν υπάρχει περίπτωση κάποιος να αφήνει ζωντανές κυψέλες για να πιάνει μέρη, αν δεν σκοπεύει σοβαρά.
μια χαρά τα λες φίλε ιχνηλάτη!!! σε σέβομαι για να αναγκαστείς να με σεβαστής!!! αν και το σωστό είναι " με σέβεσαι γιατί με φοβάσαι" αλλά εμείς δεν το λέμε!!!
Φίλε chaniabee !!!! , ο φόβος κάνει τον άλλον να προσποιείται οτι σε σέβεται, ενώ ουσιαστικά σε φοβάται και στην πρώτη ευκαιρία θα "σου την φέρει", πράγμα απολύτως λογικό αφού όλοι θέλουν να εξουδετερώσουν οτι τους απειλεί.
Αν όμως είσαι σωστός, καλός και ηθικός άνθρωπος, τότε σε σέβεται γιατί σε εκτιμά.
Υπάρχουν περιπτώσεις που μπορείς ακόμα και να "αδικήσεις" κάποιον νόμιμα. Αν όμως είναι καλός άνθρωπος, δεν σου πάει να το κάνεις :)
Δημοσίευση σχολίου