26.4.10

Αποτυχία εισαγωγής βασιλισσών 100%



Είχα παραγγείλει 30 βασίλισσες από γνωστό επαγγελματία βασιλοτρόφο της Πελοποννήσου. Ο λόγος που παρήγγειλα από Πελοπόννησο είναι ότι εκεί ο καιρός είναι ηπιότερος σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα και νόμιζα ότι θα τις είχα νωρίτερα. Μετά το Πάσχα έλαβα τις βασίλισσες σε κλουβάκια της ANEL.

Χώρισα τα μελίσσια μου που ήταν διώροφα, σε δύο πατώματα με ίσους πληθυσμούς – γόνους – τροφές, και στα αβασίλευτα έβαλατα κλουβάκια με τις βασίλισσες. Έκανα και 4 παραφυάδες με πλαίσια 1 γόνο – 1 τροφή, για να έχω ρεζέρβα τις 4 βασίλισσες που μου περίσσευαν.



Σε απλό σύντομο έλεγχο μετά από δύο ημέρες διαπίστωσα ότι τα κλουβάκια είχαν πλέον ανοίξει, και άρα οι βασίλισσες είχαν ελευθερωθεί. Στον επόμενο έλεγχο που ήταν σχολαστικός, περίμενα να δω τις βασίλισσες να έχουν ξεκινήσει την γέννα τους.


Στα δυνατά δεν υπήρχε ούτε μία βασίλισσα, και είχαν ρίξει βασιλικά κελιά διάσωσης ( στη μέση της περιοχής του γόνου). Ωστόσο οι 4 παραφυάδες των 1 γόνο – 1 τροφές πλαισίων τις είχαν δεχθεί, και είχαν ξεκινήσει την γέννα τους.

Με λίγα λόγια η αποτυχία μου στα δυνατά μελίσσια ήταν 100% , πράγμα που με παραξενεύει γιατί πέρσι το φθινόπωρο ( με βασίλισσες από άλλον βασιλοτρόφο ) είχα επιτυχία 100%.

Επειδή ο βασιλοτρόφος αυτός είναι επαγγελματίας και ένας από τους μεγαλύτερους, δεν νομίζω πως ευθύνεται εκείνος. Δεν μπορεί να είναι στραβός ο γιαλός, μάλλον εγώ στραβά αρμενίζω.

Τι να κάνω τώρα, να συνενώσω και να πάω στα έλατα, ή πάω στα έλατα τα βασιλευομένα και τα αβασίλευτα να τα αφήσω να φτιάξουν νέες μάνες και να τα κρατήσω για τον πεύκο;


Edit:

Μόλις μίλησα με τον βασιλοτρόφο!!!
Πριν του πω ότι είχα κάνει και 4 μικρά που τις δέχθηκαν, μου είπε ότι τα δυνατά μελίσσια δύσκολα δέχονται βασίλισσες. Θα έπρεπε να κάνω μικρότερες παραφυάδες λιγότερων πλαισίων και όχι δεκάρια γεμάτα πληθυσμό.

Εσείς τι γνώμη έχετε πάνω σ’ αυτό; Εισάγετε ποτέ βασίλισσα σε δυνατό μελίσσι;

13 σχόλια:

Grypas είπε...

Νομίζω αν και δεν είμαι 100% σίγουρος ότι όταν έχεις να κάνεις με δυνατό μελίσσι των 10 πλαισίων θα πρέπει να εισάγεις τουλάχιστον 2 βασίλισσες σε κλουβάκι κ περιμένεις να δεις ποια από τις δύο θα δεχτούν αυτά από μόνα τους!Το έχω δει στην πράξει από γνωστό μου μελισσοκόμο κ είχε επιτυχία!

Spyros είπε...

ρίξε μιά ματιά στις σημειώσεις που είχα δώσει στο μάθημα στο ΙΓΕ!!!
Στα μεγάλα μελίσσια η εισαγωγή νέας βασίλισσας είναι πάντα δυσκολότερη.
Στην αγορά βασιλισσών, το πιο συχνό ελάττωμα είναι η μή αποδοχή τους, που συνήθως οφείλεται σε λάθος χειρισμού του μελισσοκόμου.
Για την ποιότητα των βασιλισσών καλό είναι να συγκρίνεται η γέννα τους, η επιθετικότητα, οι αποδόσεις, κτλ, σε σχέση πάντα με μελίσσια αναφοράς.
Βασιλοτροφία γιατί δεν κάνεις μόνος σου; Υπάρχει τόση πλέον πληροφορία σε βιβλία και blogs

Spyros είπε...

ρίξε μιά ματιά στις σημειώσεις που είχα δώσει στο ΙΓΕ...

Κλασσικό σφάλμα, το οποίο κατάλαβες και μόνος σου, όπως γράφεις

Χάρης είπε...

θα ήθελα από τον Σπύρο να μας πει το σφάλμα για να μαθαίνουμε και εμείς ή να μας το πει ο Ιχνηλάτης.
Εγώ έκανα εισαγωγή σε 20 μελίσσια τέλη Αυγούστου ακριβώς όπως τα έκανες εσύ. Το ένα δυόροφο τα έκανα 2 μονά. Επιτυχία 100%
Έλεγχο έκανα όμως μετα από 7 μέρες. Στο διάστημα αυτό δεν τα πείραξα καθόλου.
Τέλος καλοκαιριού αν έχεις ανθοφορία καλή μπροστά σου τα μελίσσια δεν τις κόβουν τις νέες μάνες, γιατί τους είναι μονόδρομος.

markos aliprantis είπε...

Η εισαγωγή πρέπει να γίνεται με κάποιες προϋποθέσεις.Τα μελίσσια να μην είναι ορφανά πολύ καιρό(εγώ χωρίζω και βάζω μάνα μαζί)Πολύ δυνατά μελίσσια δεν δέχονται εύκολα την μάνα και όπως λέει και ο βασιλοτρόφος τα χωρίζεις πρώτα σε παραφιάδες και μετά ενώνεις το υπόλοιπο αφού το κόψεις εκείνη την ώρα για να μην προλάβει να κατεβάσει βασιλοκελιά.Παίζει μεγάλο ρόλο και η νεκταροέκριση που υπάρχει στην περιοχή.Καλό θα είναι να παραμένη αρκετό διάστημα στο κλουβάκι η βασίλισσα 4-5 μέρες να μπαίνουν όμως οι μέλισσες μέσα αλλά να μην μπορεί να βγεί η ίδια.Εγώ χρησιμοποιώ κλουβάκια με βασιλικό διάφραγμα και οι επιτυχίες αγγίζουν το 100%.
κατά την γνώμη μου σε εσάς που υπάρχει ακόμη νεκταροέκριση είναι αμαρτία να τα ενώσεις από τόσο νωρίς.Αν μπορείς βάλε πάλι μάνες.

Τάκης Κοντούλης είπε...

Έχω διαβάσει ότι οι νέες βασίλισσες τον πρώτο καιρό δεν γεννάνε πάρα πολλά αυγά και όταν τις βάλλουμε σε πολύ δυνατά μελίσσια 8-10 πλαισίων οι μέλισσες καταλαβαίνουν πως η εισαγώμενη βασίλισσα δεν μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό ή αλλιώς την μεγάλη του ανάγκη σε γόνο λόγω του πλυθησμού και την κόβει σαν ελλατωματική.
Γιαυτό τον λόγω εισάγουμε τις νέες βασίλισσες σε παραφυάδες μικρές για να έχουν προοδευτική ανάπτυξη πλυθησμού και γόνου.

beelovers είπε...

επρεπε να την αλείψεις με μέλι απο την κυψελη που την έβαλες παναγιώτη

Antonopoulos είπε...

φανταζομαι οτι τα αβασιλευτα μελισσια τα αφησες τουλ. 2 ημερες χωρις βασιλισσα,για να νιωσουν την ''ορφανια''.

Chrisovitsanos Nectarios είπε...

Έπρεπε να τα ανοίξεις μετά από 10 ημέρες,οπότε και θα είχες μεγάλα ποσοστά επιτυχίας. Αλλά πάντα να κάνεις παραφυάδες μέχρι 3,4 πλαίσια.

Mesologgi bee είπε...

O βασσιλοτρόφος είχε δίκιο ρίξε μια ματιά σε ανάλογη ανάρτηση που έχω κάνει.

IxNiLaTiS είπε...

Παιδιά σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.

Σπύρο, κατάλαβα την γκάφα μου :(
είδα και τις σημειώσεις που μας είχες δώσει όπου το αναφέρεις καθαρά. Εγώ όμως προσπάθησα να κάνω αυτό που γράφει ο κ. Μπίκος στο βιβλίο του: "Μάνα δεν είναι μόνον μία" και να εφαρμόσω την μέθοδο "Μπαμπίλη". Αλλά από ότι φαίνεται η μέθοδος αυτή είναι καλή στην περιοχή που ζούσε ο Μπαμπίλης.

Έπρεπε να κάνω μικρότερες παραφυάδες, και να ταΐσω σιρόπι αφού έξω δεν δίνει ούτε σταγόνα και τα μελίσσια μου πεινούν.

Μάρκο τώρα δεν δέχονται νέες βασίλισσες γιατί έχουν κατεβάσει δικά τους κελιά.

Chrisovitsanos Nectarios είπε...

Από ότι έχω καταλάβεικαι διαβάσει,η καινούρια βασίλισσα όταν βγει από το κλουβί αποκτά συνοδούς οι οποίες την προστατεύουν, μέχρι να διασπείρει τις φερομόνες της στο μελίσσι. αυτό διαρκεί πολλές μέρες αν είναι μεγάλο το μελίσσι. εσύ το άνοιξες νωρίς και το ανακάτεψες με αποτέλεσμα να φαίνεται ότι είναι ξένο σώμα αφού είχε άλλη μυρωδιά από πολλές μέλισσες. Ο κ. Μπίκος γράφει για 10 ημέρες να περάσουν πρίν ανοίξουμε τις παραφυάδες.

Spyros είπε...

Παναγιώτη, καλά κάνεις και πειραματίζεσαι.

Εγώ συστήνω τα πειράματα να γίνονται για πρώτη φορά σε λίγα μελίσσια (5-10% του μελισσοκομείου) και μετά, αν πετύχουν, στο υπόλοιπο μελισσοκομείο.