2.1.17

Ακόμα μία δηλητηρίαση, έτσι ... , για το καλό του χρόνου.

Τα συμπτώματα ξεκίνησαν περί τις 10 Δεκεμβρίου. Φαίνεται ότι στις ζεστές μέρες του Δεκέμβρη, τα μελίσσια κάπου βρήκαν  δηλητηριασμένη τροφή. Αλλά από όσο γνωρίζω τέτοια εποχή δεν ψεκάζουν καλλιέργειες ούτε ζιζάνια. Επομένως από που ήρθε το δηλητήριο;
Τα μελίσσια που παρουσίασαν αυτά τα συμπτώματα ήταν περίπου το 50% του μελισσοκομείου μου, και το παρουσίασαν περισσότερο τα δυνατά μελίσσια, πράγμα που σημαίνει ότι η πηγή τροφής ήταν μακριά. 

Οι εικόνες είναι σημερινές, και δεν αντιπροσωπεύουν σε όλη την έκταση τη ζημιά που έχω υποστεί, αφού οι νεκρές μέλισσες τώρα είναι αρκετά λιγότερες. Παρόλα αυτά ακόμα υπάρχουν νέες μέλισσες που αργοπεθαίνουν ανάσκελα κουνώντας τα πόδια τους στον αέρα. Προφανώς η δηλητηριασμένη τροφή αποθηκεύτηκε, και συνεχίζουν να την καταναλώνουν. Κάποια μελίσσια έχουν μείνει μία χούφτα μέλισσες. 

Οι εικόνες μιλάνε μόνες τους ... 

Γενική εικόνα του μελισσοκομείου. Οι νεκρές μέλισσες είναι πλέον λιγότερες από τις πρώτες ημέρες.

Το πλούσιο τρίχωμα δηλώνει μέλισσες μικρής ηλικίας.


Τεντωμένα φτερά και τεντωμένες προβοσκίδες δηλώνουν ότι έχει προσβληθεί το νευρικό σύστημα.

Τεντωμένα φτερά και προβοσκίδα.

Κλασική εμφάνιση δηλητηρίασης.


Τα λόγια είναι περιττά.



Οι υποψίες μου έπεσαν και πάλι στους φοίνικες, αφού αρχές Δεκέμβρη υπήρχαν ακόμα μερικοί ανθισμένοι.

Όσοι με γνωρίζετε, θα ξέρετε τον αγώνα που έχω κάνει  να ενεργοποιήσω τον μελισσοκομικό μου σύλλογο και τους συλλόγους γενικότερα για την θέσπιση σχετικού νόμου.  Η γενική συνέλευση  του συλλόγου μου υπερψήφισε την πρότασή μου, και περιμένω να δώ την εξέλιξη, αν δηλαδή το σύστημα της ομοσπονδίας μελισσοκομικών συλλόγων δουλεύει σωστά, και αν όχι, τότε που πάσχει.

Θα τα πούμε και πάλι σε λίγο καιρό.

Εύχομαι καλή χρονιά, αν και αυτή η ευχή στα μελίσσια μου φαντάζει σαν ειρωνεία.


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Έστειλα δείγματα στο ΕΘΙΑΓΕ ... δεν είναι nozema cerana.

6 σχόλια:

ΣΠΥΡΟΣ είπε...

ΤΕΤΟΙΑ ΕΠΟΧΗ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΗ, ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΝΕΡΟ ΟΠΟΤΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΝΟΧΛΗΤΑΙ. ΣΚΕΨΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΞΕΤΙΑΣ ΚΑΠΟΙΑΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕΣ. ΔΕΣ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΤΕΤΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΜΕΛΙΣΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΙΑ ΘΕΣΗ.ΦΙΛΙΚΑ ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

ΣΠΥΡΟΣ είπε...

ΤΕΤΟΙΑ ΕΠΟΧΗ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΗ, ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΝΕΡΟ ΟΠΟΤΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΝΟΧΛΗΤΑΙ. ΣΚΕΨΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΞΕΤΙΑΣ ΚΑΠΟΙΑΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕΣ. ΔΕΣ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΤΕΤΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΜΕΛΙΣΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΙΑ ΘΕΣΗ.ΦΙΛΙΚΑ ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

Κώστας Ελευθεριου είπε...

Στο ίδιο έργο θεατές , δυστυχώς. Καλή χρονιά με υγεία και χαμόγελα σε σένα Παναγιώτη και την οικογένειά σου.

IxNiLaTiS είπε...

Έστειλα δείγματα στο ΕΘΙΑΓΕ. Δεν είναι νοζεμίαση.
Όχι δεν είχα βάλει ακόμα τροφές, έχω αφήσει μέσα πολλά μέλια.
Έβαλα τροφές προχθές, κάνοντας οξαλικό και έβαζα επάνω ζαχαροζήμαρο δικής μου κατασκευής με δικό μου μέλι.

Αν δεν είναι δηλητηρίαση, τότε μήπως είναι κάποιος νέος ιός, γιατί μαθαίνω ότι έχουν απώλειες σε όλη την Ελλάδα.

Ευχαριστώ για τις ευχές, καλή χρονιά σε εσάς και στις οικογένειές σας.

IxNiLaTiS είπε...

Νερό έχω πάντα στά μελίσσια μου. Δεν νομίζω να ενοχλούν. Δε ξέρω τι να υποθέσω.

MinoanBee είπε...

Παναγιωτη καλημερα χρονια πολλα. Σε πολλες περιοχες τετοια εποχη που ανεφερες ψεκαζουν τις μουσμουλιες.