Καθώς βρίσκομαι ακόμα σε αναζήτηση των 2 επανιέλ μου πού έχασα πρίν ενάμιση μήνα (θα αναρτήσω αργότερα άλλο θέμα) βρέθηκα εχθές Κυριακή στην περιοχή της Λαμίας και συγκεκριμένα στο χωριό Συκάς. Εκεί θέλησα να ανέβω έναν χωματόδρομο γιατί μου είπαν πως κάπου εκεί..., κάποιος...., κάποτε..., είχε δεί κάτι που έμοιαζε με τα σκυλιά της φωτογραφίας … (αλλά όπως είπα και πιο πάνω αυτό είναι ένα άλλο θέμα...)
Στον χωματόδρομο αυτό υπάρχει μια μικρή ανηφορίτσα με κάποιες μικρές λακκούβες, μέσα στις οποίες το αυτοκίνητό μου "TOYOTA HIACE 4x4" σπινάριζε και δεν ανέβαινε. Είπα να κάνω λίγο πίσω αλλά διαπίστωσα ότι ούτε πίσω μπορούσε να κάνει !!! Έκανα λίγο εμπρός – όσο έπαιρνε - και αμέσως έκανα με φόρα πίσω για να ξεσκαλώσω. Πράγματι ξεσκάλωσα, αλλά αμέσως μετά έκανα το λάθος να πατήσω απότομα το φρένο … Το αυτοκίνητο γλίστρησε στη λασπωμένη κατηφόρα, δίπλωσε, και έριξε τον εμπρός δεξιό τροχό μέσα στο μικρό χαντάκι που είχε δημιουργηθεί από το νεροφάγωμα.
Στο επάνω μέρος της φωτογραφίας βλέπετε το μέρος του δρόμου
που με ανάγκασε να κάνω πίσω με φόρα για να ξεκολλήσω.
που με ανάγκασε να κάνω πίσω με φόρα για να ξεκολλήσω.
Αμέσως κατεβαίνω κάτω για να εκτιμήσω την κατάσταση. Τα πράγματα ήταν απλά : ο εμπρός αριστερός τροχός είχε πέσει μέσα, αλλά οι υπόλοιποι τρεις πατούσαν.
Μπήκα αμέσως μέσα και έβαλα όπισθεν. Πατάω σιγά το γκάζι … δεν γινόταν τίποτα. Το πατάω πιο δυνατά … πάλι τίποτα. Αφήνω την όπισθεν μέσα με αναμμένο τον κινητήρα και κατεβαίνω κάτω να δώ τι συμβαίνει.
Λοιπόν, τα έχασα … Και οι δύο εμπρόσθιοι τροχοί έμεναν ακίνητοι !!! Από τους πίσω γυρνούσε μόνον ο δεξιός που δεν πάταγε καλά., αυτό ακριβώς δηλαδή που θα συνέβαινε στην περίπτωση που το αυτοκίνητο διέθετε κίνηση μόνον στους 2 τροχούς και όχι στους τέσσερις.
Δεν το πίστευα …. Το νέο μου 4x4x αυτοκίνητο, στις δύσκολες στιγμές είχε ακριβώς την ίδια αδυναμία που είχε και το προηγούμενο αυτοκίνητο, το οποίο δεν ήταν 4x4.
Μετά οι φίλοι μου μου εξήγησαν ότι το αυτοκίνητο αυτό δεν διαθέτει μπλοκέ διαφορικά και μοιράζει την κίνηση ταυτόχρονα στους 4 τροχούς. Αποτέλεσμα: όταν ο ένας τροχός μένει στον αέρα, παίρνει όλη την κίνηση αυτός, ενώ οι υπόλοιποι " την αράζουν".
Τότε τι πράμα πουλάτε κύριοι της TOYOTA; Βέβαια το βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου γράφει μέσα: "ΠΡΟΣΟΧΗ το αυτοκίνητο αυτό δεν έχει εκτός δρόμου δυνατότητες". Αλλά αυτό όμως δεν μου το είχε πεί ο πωλητής πρίν το αγοράσω. Τρέχα τώρα και βρές δίκιο …
Κατά τα άλλα πρέπει να ομολογήσω ότι δεν έχω κανένα παράπονο. Το αυτοκίνητο έχει στιβαρή κατασκευή και άψογη συμπεριφορά στον δρόμο. Αν είχε μπλοκέ διαφορικό και είχε λίγο μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος θα ήταν το τέλειο.
6 σχόλια:
δεν μου μοιαζει αυτοκινητο τοσο πολυ για δυσκολα.αλλα αμα το πηγαινεις συχνα σε τετοια εδαφη γιατι δεν βαζεις ενα κριαρι?
και δεν ειναι κακο να εχεις και αλυσιδες στη λασπη
@ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ:
Τί είναι το "κριάρι" ;
Όσο για τις αλυσίδες, έχω. Αλλά οι αλυσίδες χρησιμοποιούνται όταν οι ρόδες κινούνται. Όταν οι ρόδες μένουν ακίνητες, τότε τί να τις κάνεις;
Η ΤΟΥΟΤΑ έπρεπε να είχε τοποθετήσει ένα μπλοκέ διαφορικό, τουλάχιστον 30-70. Τότε νομίζω οτι δεν θα είχα κανένα πρόβλημα.
το κριαρι ειναι ενας μηχανισμος που παει μπροστα στο αμαξι και ειναι σαν κουλουρα απο συρματοσχοινο με ενα μηχανισμο.κολλησες? περνας το συρμα απο ενα δεντρο και αρχιζει και σε τραβαει βοηθοντας σε να βγεις.δεν κανει και παπαδες αλλα κατι κανει.
τα αμαξια που εχουν καλα διαφορικα ειναι συνηθως ψηλες κατασκευες,απο το εδαφος στο σασι.ακομα μπορεις να εχεις 2 ταβλες μαζι σου ,τις βαζεις κατω απο την ροδα που σπινιαρη ωστε να πιασει και να βγεις,το εχω κανει
Οκ κατάλαβα. Εννοείς τον "εργάτη". Καλό !!!
αλλά και αυτό με την τάβλα θα εξυπηρετούσε. Ευχαριστώ.
oπως ειπε και ο καπετανιος με ενα εργατη καπως θα λυθη το προβλημα.πιστευω οτι η ΜΙΤΣΟΥΜΠΙΣΗ 4χ4 ειναι καλητερη λυση
Γειά σας κι εγώ είμαι λάτρης της κλουβαςκαι ψαχνωμε τώρα να βρω μία διοτι αυτή που είχα παράδωσε.Βέβαια σε μεταχειρισμενη διότι για καινούργια τα χρήματα είναι πολλά και πάντα 4χ4.Αν κάποιος θέλει να μου πει τη γνώμη του θα το εκτιμούσα πολύ.Ευχαριστώ
Δημοσίευση σχολίου