1.2.08

Περί αντικυνηγών ...

Έχει γίνει πολύ κουραστική η κατάσταση, όπου βρεθώ και όπου σταθώ, μόλις αποκαλύψω την ιδιότητά μου ως κυνηγός, να γίνομαι αντικείμενο επίθεσης, χλευασμού, ειρωνείας και αποδοκιμασίας. ..........

...........

Έχω διαπιστώσει πως η αντίδραση αυτών των ανθρώπων απέναντί μου και απέναντι στο κυνήγι και τους κυνηγούς γενικότερα, οφείλεται στην παντελή άγνοια και στην παραπληροφόρηση. Είναι λογικό για κάποιον άσχετο με την θήρα, να αντιλαμβάνεται τον κυνηγό ως δολοφόνο και εκτελεστή ζώων, αλλά η αλήθεια, για όποιον θέλει να την βρει, βρίσκεται λίγο πιο πέρα από τις πρώτες αυτές λανθασμένες εντυπώσεις.
Στο κείμενο αυτό θα παραθέσω τις κατηγορίες που έχουν κατά καιρούς εκτοξεύσει εναντίον μου οι διάφοροι συνομιλητές μου (τόσο στις επαφές της καθημερινής μου ζωής όσο και στα διάφορα forums στο διαδίκτυο) και την απάντησή μου σε κάθε μια από αυτές τις κατηγορίες.

Αυτό το κάνω όχι για να απολογηθώ και να αποδείξω την αθωότητά μου στο «Λαϊκό Δικαστήριο» που γρήγορα και πρόχειρα στήνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, αλλά για να δώσω την ευκαιρία σε αυτούς τους ανθρώπους και σε όλους όσους ανήκουν σε αυτή την κατηγορία των αντικυνηγών, να δουν τα πράγματα (αν θέλουν) ξεκάθαρα και λογικά, μακριά από την θολούρα που φέρνει η αρνητική επιρροή του ρομαντικού παροξυσμού που λογικά προκαλείται από την θέα ή ακόμα και την σκέψη της πράξης θανάτωσης ενός πλάσματος.

Μάλιστα αυτό που δημιουργεί πρόβλημα, είναι όχι τόσο η θέα αλλά η σκέψη, δηλαδή η φαντασία της θανάτωσης, διότι το μυαλό του ανθρώπου τείνει να εξιδανικεύει τις καταστάσεις, είτε θετικά είτε αρνητικά. Έτσι, κάτι το καλό το αντιλαμβάνεται ως κάτι πάρα πολύ καλό και κάτι το κακό, ως κάτι πάρα πολύ κακό. Σκεφθείτε πόσες φορές σε όλους μας έχει συμβεί να μας περιγράψουν πχ ένα όμορφο μέρος … Μέσα στο μυαλό μας το εξιδανικεύουμε, το φανταζόμαστε ιδανικά όμορφο, αλλά όταν τελικά πάμε να το επισκεφθούμε, βλέπουμε οτι πράγματι είναι ένα όμορφο μέρος, αλλά όχι τόσο όμορφο όσο το είχαμε φανταστεί.
Το ίδιο μπορεί να συμβεί και ως προς την αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή το κακό και το άσχημο. Και όταν η φαντασία στήνει εμπρός σου το απάνθρωπο αυτό σαδιστικό τέρας (τον κυνηγό) που θανατώνει τα "κακόμοιρα αθώα πλασματάκια", τότε λογικό είναι να θέλεις να τον σκοτώσεις με τα ίδια σου τα χέρια. Πάμε λοιπόν να ψηλαφήσουμε μια προς μία τις κατηγορίες … και να διώξουμε μακριά την θολούρα που φέρνει η άγνοια και η φαντασία.



Είστε ασυνείδητοι. Κυνηγάτε για να εκτονώσετε τον ανδρισμό σας.

Χμ, η συνείδηση είναι μια πονεμένη υπόθεση. Η συνείδηση δεν είναι κάτι που το έχει ή δεν το έχει κάποιος, κατά τύχη. Είναι κάτι που το αποκτά με τον καιρό και ανάλογα την τριβή που έχει σε θέματα υπαρξιακού προβληματισμού και αυτογνωσίας, καθώς και την ικανότητα αντίληψης που τον χαρακτηρίζει.
Κάποιος που είναι ασυνείδητος ως γονιός, ως σύζυγος, ως επαγγελματίας, ως οδηγός και γενικά είναι ασυνείδητος ως άνθρωπος, λογικό είναι πως αν ασχοληθεί με το κυνήγι θα είναι ένας ασυνείδητος κυνηγός. Άλλωστε όπως όλες οι ασχολίες έτσι και το κυνήγι συμβάλει στην απόκτηση και καλλιέργεια συνείδησης. Σε άλλο άρθρο αναφέρω το πώς και το γιατί.

Όσον αφορά στην εκτόνωση του ανδρισμού, αυτός που αισθάνεται τέτοια ανάγκη, μπορεί να βρει διέξοδο σε πάρα πολλά πράγματα και καταστάσεις στην καθημερινή του ζωή. Μπορεί να επιδείξει ένα πανάκριβο και τεράστιο αυτοκίνητο*, ένα πανάκριβο και τεράστιο σπίτι*, να κάνει bodybuilding*, και ακόμα χειρότερα, να ασκεί βασανιστική εξουσία σε όσα άτομα μπορεί είτε στο οικογενειακό του περιβάλλον είτε στο εργασιακό, μπορεί να βασανίζει το κατοικίδιό του… ο κατάλογος είναι ατελείωτος.
Ίσως γιατί το κάθε μικρόψυχο καταπιεσμένο ανθρωπάκι να αρέσκεται στον εξευτελισμό της αξιοπρέπειας είτε ανθρώπων είτε ζώων. Δεν έχει καμιά ανάγκη να γίνει κυνηγός, και μάλιστα εννέα στις δέκα φορές να γυρνάει πίσω με άδεια χέρια. Αλλά αν κάποιος άνθρωπος τέτοιας ποιότητας είναι και κυνηγός, δεν σημαίνει πως εμείς οι υπόλοιποι είμαστε υπόλογοι για αυτόν.

(* = Αυτό, προς άρση κάθε παρεξηγήσεως, δεν σημαίνει πως όποιος έχει τεράστιο πανάκριβο αυτοκίνητο και σπίτι ή κάνει bodybuilding, έχει οπωσδήποτε και ανάγκη εκτόνωσης του ανδρισμού του, όπως ακριβώς δεν έχει οπωσδήποτε ανάγκη εκτόνωσης του ανδρισμού του όποιος ασχολείται με το κυνήγι ή το ψάρεμα.)

Οι κυνηγοί μισείτε τα ζώα και γι’ αυτό τα σκοτώνετε.

Κάποιος που μισεί τα ζώα (δυστυχώς υπάρχουν και τέτοιοι άνθρωποι) δεν είναι αναγκασμένος να γίνει κυνηγός. Μπορεί να σκοτώσει τα αδέσποτα σκυλιά και γατιά της γειτονιάς του, να δηλητηριάσει τα περιστέρια και τις δεκαοκτούρες, ή (ακόμα χειρότερα) να βασανίζει τον σκύλο ή τη γάτα του με ένα σωρό τρόπους, και μάλιστα να τον θεωρείτε και φιλόζωο. (Δεν θα επεκταθώ τώρα στο θέμα του βασανισμού των κατοικιδίων).

Αν ο κυνηγός θηρεύει ζώα γιατί τα μισεί, τότε το ίδιο θα λέγαμε και για τον ψαρά. Και αυτός ζώα θανατώνει. Αλλά ποτέ δεν άκουσα κάποιον να κατηγορεί τους ψαράδες. Ίσως γιατί το τουφέκι εξάπτει την φαντασία περισσότερο από τα αγκίστρια και τα δίχτυα. Εδώ μάλιστα θέλω να επισημάνω πως το ψάρι που βγαίνει από το νερό, πεθαίνει από ασφυξία. Βρίσκει δηλαδή θάνατο επώδυνο, αργό και βασανιστικό. Απεναντίας, το ζώο που πεθαίνει από τουφεκιά, πεθαίνει γρήγορα, πολλές φορές ακόμα και ακαριαία.

Αγαπώ τα ζώα και θέλω όσο ζουν, να ζουν ελεύθερα και ευτυχισμένα, και όχι φυλακισμένα σε κλουβιά και κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, στερούμενα όχι μόνον την χαρά της ζωής, αλλά και την όποια στοιχειώδη αξιοπρέπεια δικαιούται να έχει ένα ζωντανό πλάσμα.

Αγαπώ τα λουλούδια και τα φυτά, ωστόσο τρώω χόρτα και λαχανικά.

Αγαπώ τα ζώα, ωστόσο τρώω κρέας.

Δυστυχώς υπάρχουν και άνθρωποι που ηδονίζονται να σκοτώνουν ή να προκαλούν πόνο, και εννοείται πως χρειάζονται ψυχολογική ή και ψυχιατρική βοήθεια … Αυτοί μη μπορώντας να προκαλέσουν πόνο σε ανθρώπους φοβούμενοι τον νόμο, βρίσκουν δυστυχώς ως υποκατάστατο τα ζώα.

Ευτυχώς όμως, αυτά τα προβληματικά άτομα γίνονται γρήγορα αντιληπτά και απομακρύνονται από τις κυνηγητικές παρέες. Από την άλλη, τα άτομα αυτά που θέλουν απλά και μόνον να σκοτώσουν, δεν έχουν το ένστικτο του κυνηγού, και δεν καταλαβαίνουν τον τρόπο που σκέπτονται και συμπεριφέροντε τα θηράματα ώστε να τα συναντήσουν, ούτε μπορούν να ιχνηλατήσουν για να τα βρουν, και έτσι όταν απομονωθούν από τις κυνηγητικές παρέες, είναι πολύ δύσκολο για αυτούς να έρθουν σε επαφή με κάποιο θήραμα.

Το να βγάζετε όμως συμπέρασμα για ολόκληρο τον κυνηγητικό κόσμο με βάση αυτούς τους προβληματικούς ανθρώπους, δεν είναι μόνον ένα μεγάλο λάθος αλλά είναι και άδικο.

Για ποιο λόγο κυνηγάτε;

Δεν μου είναι εύκολο να το προσδιορίσω. Υπάρχει κάτι μέσα μου που με ωθεί να βγω στο δάσος, να ψάξω για πατήματα ζώων, να οδηγήσω τα σκυλιά μου, να τα ακούσω να κλαφουνάνε* Πιθανότατα είναι αυτό που ονομάζουμε «ένστικτο». Αν έπρεπε να θανατώσω ένα ζώο εγκλωβισμένο σε ένα κλουβί ή στάνη, ή δεμένο ώστε να μην μπορεί να φύγει, δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να το κάνω. ( * χαρακτηριστικό αλύχτισμα που κάνουν οι σκύλοι όταν βρίσκονται στ’ αχνάρια του θηράματος ή όταν το ανακαλύπτουν ή το καταδιώκουν)

Δεν θηρεύετε για να φάτε, αλλά για να διασκεδάσετε.

Αυτό μας έλειπε, να έπρεπε να κυνηγήσουμε για να φάμε. Ο άνθρωπος εδώ και χιλιάδες χρόνια, από τότε που έγινε κτηνοτρόφος και γεωργός, έχει καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες. Μπορεί λοιπόν αν θέλει να φάει κρέας, αντί να θανατώσει έναν αγριόχοιρο ή ένα πουλί, να θανατώσει ένα αρνί ή μια κότα. Και στις δύο περιπτώσεις όμως, πρόκειται περί θανάτωσης.

Προσέξτε ότι και εσείς κάνετε ακριβώς το ίδιο. Όταν δηλαδή πάτε στην ταβέρνα με τους φίλους σας να φάτε κανένα μεζεδάκι και να πείτε κανένα ποτηράκι για να κάνετε κέφι προκειμένου να πάρει χρώμα η βραδιά σας, παραγγέλνετε κρέας. Παϊδάκια, μπριζόλες, κοτόπουλο, σουβλάκια …
Όχι, δεν παραγγέλνετε το κρέας για να ζήσετε, διότι μπορείτε να ζήσετε, και μάλιστα καλύτερα, με άλλες τροφές που δεν περιέχουν κρέας, πχ μανιτάρια, ζυμαρικά - μια ωραία μακαρονάδα με κιμά σόγιας, λαδερά, όσπρια κλπ. - τροφές που δεν περιέχουν όλα αυτά τα γνωστά βλαβερά συστατικά που περιέχει το κρέας.
Όλοι οι διατροφολόγοι φωνάζουν πως τα κρέατα δεν κάνουν καλό στην υγεία μας, απεναντίας δημιουργούν τα γνωστά προβλήματα. Ο άνθρωπος από κάποια ηλικία και μετά χρειάζεται μόνον ένα μικρό κομμάτι κρέας (βοδινό) κάθε 15 ημέρες.

Επομένως τα ζώα που πεθαίνουν για μεζέ στην ταβέρνα και στα σπίτια, πεθαίνουν για το κέφι μας. Και αυτό είναι κάτι που θα μπορέσει να το παραδεχθεί μόνον όποιος είναι απόλυτα ειλικρινής με τον εαυτό του.
Δεν θανατώνει μόνον όποιος τραβάει την σκανδάλη ή αυτός που σφαγιάζει ένα ζώο, αλλά και αυτός που ζητά το κρέας και πληρώνει τον χασάπη να το πράξει.

Το κρέας, αυτό που όλοι τρώμε, δεν φυτρώνει συσκευασμένο στα ψυγεία των καταστημάτων, αλλά είναι ότι απέμεινε από ένα ζώο που ζούσε.

Αφού κυνηγάτε από ένστικτο και hobby γιατί δεν χρησιμοποιείτε παραδοσιακούς τρόπους, πχ τόξο, μαχαίρι ή ακόντιο, αλλά χρησιμοποιείτε σύγχρονα πυροβόλα όπλα;

Οι παραδοσιακοί τρόποι θήρας είναι το τόξο, το μαχαίρι, το ακόντιο, οι παγίδες, οι κράχτες, το δίχτυ, τα αγκίστρια κλπ … Οι τρόποι αυτοί σήμερα απαγορεύονται αυστηρώς και δια ροπάλου. Και πολύ σοφά ο νομοθέτης τους έχει απαγορεύσει, διότι είτε θηρεύουν πολύ μεγάλο αριθμό θηραμάτων καταστρέφοντας έτσι μεγάλο μέρος της πανίδας, είτε βασανίζουν φρικτά και για μεγάλο χρονικό διάστημα το ζώο, μέχρι αυτό να πεθάνει.

Ελπίζω και εύχομαι πως κάποια στιγμή ο σοφός νομοθέτης θα απαγορεύσει και τις επαναληπτικές καραμπίνες, και θα επιτρέψει μόνον τα μονόκαννα και τα δίκαννα, καθώς επίσης θα περιορίσει το κυνήγι των μεγάλων τριχωτών θηραμάτων με σκάγια μονόβολα ως και εννεάβολα, και όχι μικρότερα πχ εικοσιτετράβολα. Εύχομαι κάτι τέτοιο, διότι τα ψιλά σκάγια δεν μπορούν να θανατώσουν επιτόπου ένα μεγάλο ζώο αλλά το τραυματίζουν και το αφήνουν να φύγει πληγωμένο, και να πεθάνει αρκετές μέρες μετά από αιμορραγία και εξάντληση … όπως ακριβώς συμβαίνει με το τόξο, το δόρυ και το μαχαίρι.


Τα άγρια ζώα εξαφανίζονται, ενώ οι κυνηγοί εξακολουθούν να τα σκοτώνουν.

Καταρχήν θα πρέπει να διαχωρίσουμε το κυνήγι ως hobby, από το κυνήγι ως τρόπο βιοπορισμού ή πλουτισμού. Για παράδειγμα αναφέρω πως οι άσχετοι με το αντικείμενο, νομίζουν πως οι αρκούδες και οι λύκοι σκοτώνονται από τους κυνηγούς, ενώ η πραγματικότητα είναι πως εξολοθρεύονται από τους κτηνοτρόφους.

Τα ζώα λιγοστεύουν και εξαφανίζονται μόνον όταν κυνηγιόνται συστηματικά, επαγγελματικά και αλόγιστα λόγω κέρδους, ή όταν εξαφανίζεται το περιβάλλον που έχουν ως βιότοπο. Η γεωργία και η κτηνοτροφία είναι οι κύριοι αίτιοι της συρρίκνωσης του φυσικού περιβάλλοντος. Ακολουθούν οι πυρκαγιές, η παράνομη ή αλόγιστη υλοτομία και η οικοπεδοποίηση.
Η νομοθεσία περί άσκησης θήρας απαγορεύει όλα τα είδη που απειλούνται, και αν πέσει στην αντίληψη σας κάποιος λαθροθήρας να θηρεύει τέτοια ζώα, θα πρέπει να το καταγγείλετε αμέσως και δίχως δισταγμό. Όταν η θήρα ασκείται μέσα στα νόμιμα πλαίσια, κανένας κίνδυνος δεν υπάρχει για τα ζώα και το περιβάλλον. Η λαθροθηρία όμως είναι ένα φαινόμενο που όλοι θα πρέπει να βοηθήσουμε για την καταστολή του.
Οι κυνηγοί μέσω της Κυνηγητικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος (ΚΣΕ) έχουν δείξει μεγάλη ευαισθησία όσον αφορά στην πρόληψη και καταστολή της λαθροθηρίας. Με χρήματα αποκλειστικά των κυνηγών έχει δημιουργηθεί και συντηρείται σώμα Ομοσπονδιακής Θηροφυλακής με αρκετές συλλήψεις στο ενεργητικό του.

Η άποψη πως με την απαγόρευση της νόμιμης θήρας, θα σταματήσει και το φαινόμενο της λαθροθηρίας είναι εντελώς αφελής και παράλογη, διότι ο λαθροθήρας δεν ενδιαφέρεται για τον νόμο, και ούτως η άλλως θα κυνηγά παράνομα, και τις περισσότερες φορές με τα πατροπαράδοτα μέσα πχ παγίδες, ώστε να κυνηγά πάντα και μάλιστα … αθόρυβα.

Εφ’όσον, όπως λες, το κυνήγι είναι φυσική δραστηριότητα και είναι σωστό να γίνεται, και πως καλό θα ήταν να τρώγαμε μόνον άγριο κρέας και όχι εκτροφής, τι θα γινόταν αν όλοι οι άνθρωποι ήσαν κυνηγοί; Δεν θα σκοτώνατε όλα τα ζώα; Τι θα συνέβαινε στο οικοσύστημα;

- Ο πληθυσμός των θηραμάτων θα μειωνόταν δραματικά και θα κινδύνευαν με εξαφάνιση.
- Οι πολίτες θα απαιτούσαν από την Πολιτεία να λάβει μέτρα ώστε να δώσει λύση στο πρόβλημα της έλλειψης θηραμάτων (κρέατος).Η Πολιτεία θα λάμβανε τα εξής μέτρα:
- Καταπατήσεις και πάσα «κατεδάφιση» της φύσης θα σταματούσε ακαριαία.
- Άμεση αξιοποίηση όλων των βιοτόπων που έχουν απομείνει με εμπλουτισμό θηραμάτων.
- Άμεση δημιουργία νέων βιοτόπων όπου αυτό είναι δυνατόν ( !!! και είναι !!! ) Π.χ. ο Υμηττός, η Πεντέλη, η Πάρνηθα κλπ, θα είχαν σήμερα πολύ διαφορετική μορφή.
- Ασφυκτική φύλαξη και αστυνόμευση των τόπων αυτών. Δεν θα μπορούσε δηλαδή ο καθένας να σκοτώνει ότι θέλει και όσα θέλει.
- Επειδή η Πολιτεία θα χρειαστεί χρήματα για όλα αυτά θα επιβάλει ακριβότατη άδεια κυνηγίου, και ταυτόχρονα θα έπρεπε ο κυνηγός να πληρώνει ακριβά τα θηράματα που θηρεύει. Αυτό ακριβώς δηλαδή που συμβαίνει τώρα με τις Ελεγχόμενες Κυνηγητικές Περιοχές (ΕΚΠ).
- Αυτό θα σήμαινε πως το κρέας θα ήταν πολύ ακριβή τροφή όπως και παλαιότερα.
- Αυτό θα σήμαινε πως το κρέας θα κατείχε ένα ποσοστό μόνον 10% της τροφής μας και όχι το 70% που κατέχει σήμερα με τα γνωστά επακόλουθα. Ταυτόχρονα τα κρέας θα ήταν της αρίστης ποιότητας, και όχι όπως σήμερα που το κρέας από ζώα εκτροφής είναι της χειρίστης με τα γνωστά επακόλουθα.
- Αυτό θα σήμαινε πως ο πληθυσμός θα στρεφόταν σε άλλες, φθηνότερες, πηγές τροφής όπως τα όσπρια, τα σιτηρά, τα λαχανικά και τα φρούτα, τα οποία ως τροφές είναι πολύ καλύτερες από το κρέας, τις οποίες όμως τώρα σνομπάρουμε.
- Αυτό θα σήμαινε πως η γεωργία θα ήταν και πάλι κερδοφόρο επάγγελμα και πως η Ελληνική ύπαιθρος θα ξαναζωντάνευε. Αποκέντρωση !!! Τα εγκαταλελειμμένα χωριά θα ξαναγέμιζαν κόσμο. Ο περισσότερος κόσμος δεν θα ζούσε στις βρωμοπόλεις του τσιμέντου που ζει σήμερα, αλλά και αυτές οι πόλεις θα ήσαν πολύ καλύτερες. -Τα φυτοφάρμακα επηρεάζουν δραματικά την πανίδα. Αυτό θα σήμαινε είτε την απαγόρευσή τους, είτε την αυστηρά λογική χρήση τους, πράγμα που σήμερα δεν συμβαίνει. Θα αναπτυσσόταν επιτέλους η αειφόρος γεωργία. !!!
- Αυτό θα σήμαινε πως τα γεωργικά προϊόντα θα ήταν της αρίστης ποιότητας, και όχι αυτά που τρώμε σήμερα.

- Άρα θα είχαμε κρέας και γεωργικά προϊόντα της αρίστης ποιότητας πράγμα που θα σήμαινε επιτέλους ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΥΓΕΙΑ !!!
- Τα σαββατοκύριακα οι νέοι θα ξαμολιόντουσαν περπατώντας στα βουνά …
Ο άνθρωπος θα γινόταν και πάλι φυσιολάτρης, και θα ενδιαφερόταν άμεσα και ενεργά για το οικοσύστημα, γιατί θα είχε άμεσο όφελος και κέρδος, σε αντίθεση με το σήμερα, που έχει άμεσο όφελος και κέρδος από την «κατεδάφιση» της φύσης.

Τι όμορφος και ονειρεμένος που θα ήταν ο κόσμος μας σήμερα, αν όλοι οι άνθρωποι (τουλάχιστον η μεγαλύτερη μερίδα ανδρών) ήσαν κυνηγοί !!! Ακριβώς το ίδιο θα συνέβαινε αν απαγορευόταν η χρήση μπετόν στην κατασκευή των απλών σπιτιών. Τα σπίτια θε έπρεπε να γίνουν από ξύλο. Η φύτευση και καλλιέργεια δένδρων για ξυλεία θα ήταν όχι μόνον αναγκαία αλλά και κερδοφόρα. Όλα τα μέρη που σήμερα είναι χέρσα και παρατημένα , θα ήταν μεταμορφωμένα σε δάση….
Δεν νομίζω πως χρειάζεται να συνεχίσω …




8 σχόλια:

chaniabee είπε...

Καλημέρα φιλέ Παναγιώτη!!! Και έμενα μου αρέσει το κυνήγι αλλά όχι με την έννοια ότι κινείτε πεθαίνει!!! Σίγουρα δεν θα έκανα αρκετά χιλιόμετρα στα βουνά και στους κάμπους και δεν θα έβλεπα μέρη μοναδικά , αν δεν είχα κάποια αιτία όπως το κυνήγι!!! Πιστέψετε το , ποτέ δεν στεναχωρήθηκα που γύρισα στο σπίτι χωρίς να έχω πιάσει τίποτα!! Αντιθέτως αν χτυπούσα θήραμα (συνήθως πουλιά ή κανένα λαγό) και δεν το έβρισκα , πάθαινα πανικό!!!!! Συνέχισε την όμορφη δουλειά του μπλοκ σου και εμείς θα σε παρακολουθούμε !!! Καλή σαρακοστή!!

IxNiLaTiS είπε...

Χαιρετώ τα όμορφα Χανιά.
Φίλε μου σε βρίσκω πολύ σωστό.

Θέλω να σου πω πως δεν κυνηγάω πλέον πτερωτά θηράματα, γιατί από τότε που πέθανε η γιαγιά μου, κανείς δεν ασχολείται στο σπίτι μου για να τα μαδήσει και να τα μαγειρέψει. Δεν τα τρώνε πλέον στο σπίτι μου, και ότι δεν το τρώω δεν το σκοτώνω.

Καλή σαρακοστή :)

Beekeeper είπε...

Γεια χαρά! Θα μου επιτρεψετε να διαφωνίσω καθετα. Αν με εχουν φτασει οι μελισσες να σεβομαι τη ζωη ενος εντομου, ποσο περισσοτερο θα σεβομαι ενος θηλαστικου.

Εγω θεωρω απαραδεκτο να σκοτωσω ενα ζωο και δεν πιστευω αυτα τα περι ενστικτων. Ομως αυτο ειναι υποκειμενικο και δε σημαινει οτι επειδη το λεω εγω ειναι σωστο. Αποψεις.

Αυτο ομως που αρνουμαι και νομιζω οτι κανεις 100% λαθος ειναι αυτο που λες για τη θανατωση των λυκων απο τους κτηνοτροφους.

Περναω πολυ χρονο στη Φωκιδα. Ενας απο τους καλυτερους μου φιλους ειναι βοσκος. Ειναι καμενος απο τους λυκους (στην περιοχη εχει παντα λυκους - τωρα πια ακομα και στο χωριο μπαινουν) εχει σκοτωσει τουλαχιστον 3-4 στη ζωη του και αν μπορουσε θα τους καθαριζε κι ολους.

Αν τον ρωτησεις ομως γιατι οι λυκοι, που ειναι σημερα λιγοτεροι απο ποτε, τα δικα του αρνια τα σκιζουν ενω τα χρονια του πατερα του με περισσοτερους λυκους ειχαν λιγοτερα προβληματα, θα δειξει τους κυνηγους κι ας ειναι βλαχος κι αγραμματος. (γιατι ξερει να μετρα)

Δεν υπαρχουν πια γουρουνια στη φωκιδα. Τα εχουν θερισει και το φυσικα θηραματα του λυκου δεν υπαρχουν πουθενα. Δεν υπαρχουν πια ζαρκαδια και σε καθε περιπτωση ο Λυκος απο την πεινα δεν θα πεθανει (αυτο ειναι ενστικτο οχι το κυνηγι) και τελικα θα χορτασει απο τον κτηνοτροφο.

Δεν ειναι αμετοχος ο κυνηγος στην εξαφανιση λυκων και αρκουδων.

Οταν σπασει η διατροφικη αλυσιδα πρεπει να κολησει αλλου. Το σπασιμο το κανενε οι κυνηγοι

IxNiLaTiS είπε...

Γειά χαρά :)

Beekeeper είπε...

«Εγω θεωρω απαραδεκτο να σκοτωσω ενα ζωο και δεν πιστευω αυτα τα περι ενστικτων. Ομως αυτο ειναι υποκειμενικο και δε σημαινει οτι επειδη το λεω εγω ειναι σωστο. Αποψεις.»

Και όμως, εκτός από βασίλισσες και κηφήνες, έχεις σκοτώσει εκατοντάδες άλλα ζώα. Πόσες φορές έχεις παραγγείλει κρέας στο ταβερνάκι, για να κάνεις όμορφη παρέα με τους φίλους σου (για κέφι), και να πάρει χρώμα η βραδιά σας; Δεν σκοτώνεις μόνον όταν τραβάς την σκανδάλη, ή όταν κόβεις το λαιμό ενός ζώου. Σκοτώνεις και όταν πληρώνεις κάποιον άλλον να σκοτώσει για εσένα. Όλοι θέλουν να φάνε το μπιφτέκι αλλά κανείς δεν θέλει να σφάξει την αγελάδα.

Όσο για το «ένστικτο», ούτε και εγώ είμαι απόλυτα βέβαιος. Πάντως είναι κάτι δυνατό. Και όχι, δεν είναι η χαρά του να σκοτώσω. Αν για να φάω κρέας θα έπρεπε να πιάσω ένα κοτόπουλο από αυτά που είναι κλεισμένα στο κοτέτσι και να το σφάξω, δεν νομίζω ότι θα έτρωγα ποτέ μου κρέας. Το ένστικτο του κυνηγού (αν τελικά πρόκειται περί ενστίκτου) είναι κάτι που ή το έχεις ή δεν το έχεις. Και αν δεν το έχεις δεν μπορείς και να το καταλάβεις.

Beekeeper είπε...

«Αν τον ρωτησεις ομως γιατι οι λυκοι, που ειναι σημερα λιγοτεροι απο ποτε, τα δικα του αρνια τα σκιζουν ενω τα χρονια του πατερα του με περισσοτερους λυκους ειχαν λιγοτερα προβληματα, θα δειξει τους κυνηγους κι ας ειναι βλαχος κι αγραμματος. (γιατι ξερει να μετρα)»

Το θέμα με τους λύκους δεν είναι τόσο απλό …
Αν οι λύκοι του σκίζουν τα πρόβατα, σημαίνει ότι δεν έχει ικανά τσοπανόσκυλα.

Όταν λέμε τσοπανόσκυλα, δεν εννοούμε ένα οποιοδήποτε σκυλί που έχει κάποιος τσοπάνης. Εννοούμε συγκεκριμένες ράτσες που αφ ενός προσέχουν τα πρόβατα να μην απομακρύνονται από το κοπάδι (και όταν κάποιο απομακρυνθεί, τότε το φοβερίζουν να γυρίσει πίσω), και αφ εταίρου δεν αφήνουν κανένα άλλο ζώο ή άνθρωπο να πλησιάσει στο κοπάδι.
Δυστυχώς με τις ανεξέλεγκτες διασταυρώσεις εισαγόμενων φυλών, ο Ελληνικός ποιμενικός έχει εξαφανιστεί ως ράτσα. Υπάρχουν κάποιοι «φαινότυποι» Ελληνικού ποιμενικού που όμως οι περισσότεροι δεν έχουν μέσα τους το σθένος να τα βάλουν με τον λύκο.
Εκτός αυτού, ένας μόνον ποιμενικός σκύλος δεν μπορεί να τα βάλει με έναν λύκο. Θα πρέπει ο κτηνοτρόφος να διατηρεί αγέλη καθαρόαιμων ποιμενικών σκύλων, πράγμα που ο βοσκός φίλος σου προφανώς δεν θα διαθέτει. Σκέψου ότι σήμερα η μόνη ικανή ράτσα τσοπανόσκυλων είναι η Καυκάσια. Ένα όμως κουτάβι αυτής της ράτσας, κοστίζει μερικές εκατοντάδες ευρώ …

Από την άλλη, ο πληθυσμός του λύκου έχει ελαττωθεί σημαντικά, και οι λύκοι για να ορμίσουν σε θηράματα όπως στον αγριόχοιρο ή ακόμα και στον άνθρωπο, θα πρέπει να είναι αρκετοί μαζί. Ένας ή δύο λύκοι μόνοι τους δεν τολμάνε. Έτσι, ένα κοπάδι αφύλακτα πρόβατα, ή με φύλακα ένα δήθεν τσοπανόσκυλο, είναι πιο εύκολη και σίγουρη λεία για τον λύκο.

Αλλά ακόμα και το άκακο ζαρκάδι, οι λύκοι δεν είναι ικανοί να το πιάσουν αν είναι λίγοι. Το ζαρκάδι είναι φοβερά γρήγορο ζώο και για τον λύκο είναι αδύνατο να το καταδιώξει και να το πιάσει. Ο τρόπος που το κυνηγούν είναι η λεγόμενη ενέδρα. Όταν δηλαδή αντιληφθούν ένα ζαρκάδι, τότε πιάνουν καρτέρια ανάποδα στον άνεμο, σε περάσματα που υποπτεύονται πως μπορεί να περάσει από εκεί, και στέλνουν ένα λύκο να το προγκίσει. Το ζαρκάδι τρέχει πανικόβλητο στην κατεύθυνση που το κυνηγά ό ένας (παγανιέρης) λύκος, και οι άλλοι του την έχουν στημένη. Αν το κοπάδι των λύκων δεν έχει 8 -10 – 15 λύκους, δεν πρόκειται να καταφέρουν να (κλείσουν) ένα ζαρκάδι.
Έτσι, σε έναν τόπο που μπορεί να έχει πολλά γουρούνια και ζαρκάδια, ο λύκος δεν μπορεί να τραφεί από αυτά. Μόνη εξαίρεση, αν πιάσει κανένα μικρό την άνοιξη, ή κάποιο άρρωστο.

Όσον αφορά στην περιοχή της Φωκίδας, είναι ένα μέρος που κυνηγώ κατ εξοχήν (μαζί με την Φθιώτιδα) και σε πληροφορώ πως οι πληθυσμοί ζαρκαδιού και αγριόχοιρου είναι πολύ μεγάλοι. Σε αυτό βοήθησε και η Ελεγχόμενη Κυνηγητική Περιοχή Παρνασίδος. Εκεί έγιναν απελευθερώσεις θηραμάτων τα οποία πλήθηναν και βγήκαν και έξω από την συγκεκριμένη περιοχή και γέμισαν τις γύρω περιοχές της Φωκίδας και Φθιώτιδας. Ειδικά την τελευταία πενταετία, έχει τόσα πολλά που θηρεύουν ακόμα και οι χαζοί.

IxNiLaTiS είπε...

Beekeeper είπε...

«Δεν ειναι αμετοχος ο κυνηγος στην εξαφανιση λυκων και αρκουδων.»

Κανένας κυνηγός δεν κυνηγά λύκους και αρκούδες, εκτός κι αν είναι ταυτόχρονα και κτηνοτρόφος.
Ένας κυνηγός και μάλιστα μεγάλης πόλης πχ Αθήνας, αν έστω τύχει και δεί λύκο ή αρκούδα, να είσαι σίγουρος ότι θα πετάξει το τουφέκι και θα τρέχει στην κατηφόρα σαν τρελός. Άλλωστε, κανένας κυνηγός δεν βάζει τα κυνηγόσκυλά του στον λύκο ή στην αρκούδα γιατί ξέρει ότι θα τα πάρει πίσω κομματιασμένα. ΑΝ τελικά τα πάρει πίσω …


Beekeeper είπε...

«Οταν σπασει η διατροφικη αλυσιδα πρεπει να κολησει αλλου. Το σπασιμο το κανενε οι κυνηγοι»

Ο άνθρωπος κυνηγούσε συστηματικά τα θηράματα εδώ και χιλιάδες χρόνια, και μάλιστα με τρόπους (παγίδες, δίχτυα) που έπιαναν περισσότερα θηράματα από ότι το τουφέκι. Ο πληθυσμός τους όμως δεν μειωνόταν. Αν θέλεις να βρείς τα αίτια του «σπασίματος», μάλλον θα πρέπει να ψάξεις αλλού …

Λάβε υπ όψιν σου ότι όταν ένα ζώο έρθει αντιμέτωπο με τον άνθρωπο για την τροφή, το ζώο θα χάσει. Στην Κεφαλλονιά υπάρχει μια μοναδική άγρια ράτσα μικρού αλόγου, η οποία έχει αποδεκατιστεί από τους αγρότες, γιατί προξενεί ζημιές στις καλλιέργειες.

Λάβε υπ όψιν σου επίσης πως ο αγριόχοιρος στην Πελοπόννησο είχε εξαφανισθεί από την εποχή της τουρκοκρατίας. Πρόσφατα η Κυνηγητική Συνομοσπονδία Ελλάδος έκανε εμπλουτισμό της Πελοποννήσου με αγριόχοιρους και παρ όλο το κυνήγι του, ο αγριόχοιρος έχει φθάσει σήμερα σε πολύ υψηλούς αριθμούς πληθυσμού.
Όταν ένα ζώο είναι χρήσιμο στον άνθρωπο, ακόμα και ως θήραμα, τότε ο άνθρωπος φροντίζει για την ύπαρξή του. Αν δηλαδή επιτρεπόταν και το κυνήγι του ζαρκαδιού, σήμερα η Πελοπόννησος θα ήταν γεμάτη όχι μόνον από αγριόχοιρους αλλά και από ζαρκάδια.

Έχω να πώ πάρα πολλά, αλλά νομίζω πως αυτά αρκούν.

gepas είπε...

Κάποιος ξεχνάει οτι σκοτώνει την βασίλισσα προτού γεράσει. Αυτό κι αν είναι υποκρισία. Μήπως κάνω λάθος κε Κώστα? ΖΗΤΩ ΟΙ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ

IxNiLaTiS είπε...

Όχι μόνον θανατώνουν την βασίλισσα αλλά προκειμένου να ελαττώσουν το Βαρρώα θανατώνουν και εκατοντάδες κηφήνες.

Ακόμα, κάθε φορά που κάνουμε επιθεώρηση σε άνα μελίσσι, και μάλιστα δυνατό, συνθλίβουμε πάρα πολλές μέλισσες.

Αυτή η επιλεκτική ευαισθησία ορισμένων, να ευαισθητοποιούνται δηλαδή μόνον σε ότι είναι μεγάλο και βελάζει ή μουκανίζει, με έχει εξοργίσει.

Ανώνυμος είπε...

Γειά σου φίλε,
Απ'τα λεγομενά σου και μόνο καταλαβαίνει κανείς ευκολά πως είσαι ένα καλλιεργημένο και ώριμο άτομο με λογικές απόψεις.
Είμαι φυτοφάγος έδω και 3 χρόνια και γιατί ποτέ δεν μ'αρέσε το κρέας και για ιδεολογικούς λόγους. Αγαπώ τα ζώα και μου φαίνεται αδιανόητο να αφαιρέσω την ζωή οποιουδήποτε από αυτά,ποσό μάλλον για να γεμίσω το στομάχι μου. Το πουλί υπάρχει για να το χαζεύω και να ζηλεύω την τόση του ελευθεριά,το ψάρι για να θαυμάζω την χάρη του μέσα στο νερό κτλ Έχω μαλώσει πολλές φορές με φίλο μου γιατί αρνούμαι να πάω μαζί του για ψάρεμα. Το έχω σκεφτεί πολύ και μου φαίνεται φρικτά απάνθρωπο. Φαντάσου τώρα εμένα να έρχομουν στα μέρη σας και να έπρεπε να σας δω να εκτελείτε κάποιο ζώο για το μεσημεριανό τραπέζι. Ξέρω έτσι έχετε μάθει. Όμως εσύ μπορείς να έρθεις στην δικια μου θέση; Να καταλάβεις πόση πικρία θα ένιωθά; Μάλλον μάταια θα προσπαθούσα να σας σταματήσω κιόλας...
Φιλικά, Nίκος